Menú Cerrar

La Mediterrània celebrarà la majoria d’edat amb l’estrena del Club Mecenes

EL TEIXIT ECONÒMIC I LA FIRA Empreses Esteve, Iberpotash, Regió7, Dental Manresa, Kids&Us, Oller del Mas, Eco7, Món Verd, UBIC i Mundo Abuelo. Aquestes deu empreses del territori s’estrenen com els primers mecenes de la Fira Mediterrània de Manresa, un projecte que neix amb voluntat de fidelitzar i de créixer.

Deu empreses del territori donen suport a la fira en una iniciativa que vol créixer. L’aportació cobreix l’1,5 % del pressupost, una xifra «simbòlica» però que vol ser el primer pas del projecte.

No és tant per l’aportació econòmica (a partir de 500 euros) com pel que significa. La Fira Mediterrània de Manresa ha creat en la seva divuitena edició el Club Mecenes, que en la seva estrena ha trobat la complicitat de deu empreses bagenques. El mecenatge, com ahir subratllava Joan Calmet, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, implica, a més del suport econòmic, «una identificació amb el projecte» que, en aquest cas, és «un referent cultural». La intenció és «fidelitzar» aquests deu mecenes i, si és possible, que «la xifra augmenti», com explicava Lídia Hinojo, gerent de la Fira Mediterrània.

Sense una bona llei de mecenatge i amb les arques de les administracions «justejant», en paraules de Calmet, el Club Mecenes busca, segons Hinojo, ser una «plataforma de mecenatge» per a una fira «que compleix la majoria d’edat, plenament consolidada, i amb una marca clara: cultura popular i músiques del món». Una fira «estratègica per al país» que compta amb el patrocini continuat de l’Obra Social la Caixa (va començar fa divuit anys amb Caixa Manresa) com a col·laborador oficial, i Estrella Damm com a patrocinador oficial. Les deu empreses adherides tenen el 35 % de deducció fiscal en l’impost de societats i diferents contraprestacions: difusió, publicitat, paquets d’entrades gratuïtes, i accés a la Llotja Professional i a la inauguració oficial del certamen, que se celebrarà del 15 al 18 d’octubre.

Un dels objectius de la Fira Mediterrània és «ampliar complicitats amb els diferents segments de la societat», i el Club Mecenes ajuda «en el creixement de la fira». En aquesta estrena, les deu empreses aporten, aproximadament, l’1,5% del pressupost total de la fira (un milió d’euros), una xifra «simbòlica» però que, segons Lluís Puig, director general de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Cultural, significa un pas endavant «perquè algun dia la Fundació tindrà les màximes facilitats de desgravació».

El Club Mecenes, com ahir va explicar Hinojo, es divideix en tres categories segons les aportacions econòmiques. Mecenes Prèmium, Gran Mecenes i Mecenes. En la primera categoria s’han adherit les empreses Esteve, el grup químic farmacèutic internacional nascut a Manresa el 1929, Iberpotash i Regió7; als Grans Mecenes hi ha l’empresa d’odontologia Dental Manresa, les acadèmies d’idiomes Kids&Us i Eco7, i el celler de vins Oller del Mas. Finalment, del grup dels Mecenes en formen part l’empresa de jardineria i decoració floral Món Verd, la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa (UBIC) i la cadena de botigues especialitzada en productes assistencials en el camp de la geriatria Mundo Abuelo.

SUSANA PAZ | MANRESA